Джерело
Відомості-UA.com
Пасажирські перевезення
залізницею можуть стати приватними.
У Міністерстві інфраструктури вже розробили
відповідний законопроект. Кажуть, що на такий крок пішли вимушено, адже
перевезення збиткові, за пільговиків компенсації майже немає, а кількість
зношених вагонів вражає. Тому й готові віддати галузь у хороші руки, йдеться в
сюжеті ТСН.
Новація, яку пропонує міністерство,
стосується електричок. Мовляв, приміські перевезення залізницею надто збиткові,
а людям набридли старезні вагони. Альтернатива ж, у вигляді приватних компаній
водночас і лякає, і обнадіює: з одного боку покращаться вагони і
обслуговування, з іншого — невідомо якою буде ціна. Адже встановлюватимуть її
також приватники.
Чиновники кажуть, що півтори тисячі
потягів забезпечують перевезення понад одного мільйону пасажирів за день. Річні
цифри взагалі вражають — 361 мільйон пасажирів по всій країні. Дохід від
приміських сполучень складає біля 500 мільйонів гривень в рік, але цієї суми
Укрзалізниці замало, бо витрати на забезпечення перевезення складають 4
мільярди.
Причиною усіх бід електричок називають
пільговиків. Серед постійних користувачів їх найбільше — 70%. Возять
безкоштовно, а компенсації від держави майже немає, а відтак і грошей, які б
могли пустити на ремонт вагонів, 90% практично не придатні для використання.
Для оновлення парку рухомого складу до 2020 року необхідно витратити 16
мільярдів гривень.
Варіант передати приватникам електрички
прописали в новому законопроекті «Про залізничний транспорт». Документ скоро
передадуть на розгляд у Верховну Раду. Однак, в те, що хтось візьметься
піднімати збанкрутілу і не вигідну галузь перевезень, не надто вірять експерти.
Є варіант, що місцеві органи влади
орендують в Укрзалізниці той чи інший маршрут разом з електричкою. Формуватиму
тариф, визначатимуть графік, модернізують вагон, тобто, ефективніше
використовують транспорт.
Хоча є й інший варіант, мовляв, закон підготували
спеціально для конкретної приватної фірми, яка вже пригледіла собі якийсь
популярний маршрут. У Києві це, приміром, може бути кільцева електричка. Навіть
у такому разі тарифи за проїзд, на думку експертів, від цього кардинально не
зміняться. Надто багато в електричок сьогодні конкурентів, та й
платоспроможність українського населення бажає кращого.