С самого начала введения на "Укрзализныци" так называемых "горячих линий" "Стоп-коррупция" и "Качество и контроль" Свободный профсоюз машинистов Украины выразил самое негативное отношение к подобным нововведениям. Функционирование данных линий не соответствовало украинскому законодательству. К сожалению 2 июля 2015 года были приняты поправки и дополнения к Закону Украины "Об обращениях граждан", которыми звонок на "горячую линию" и с помощью электронной почты приравнивались к обращению граждан. С 28 октября данные изменения в закон вступили в действие. Но при этом абсолютно не изменились требования к обращению, на что неоднократно обращала внимание ВПМУ. Первичная организация ВПМУ ЛВЧ-2 по заданию головной организации начала разработку пакета документов относительно данного вопроса к заседанию Координационного совета ВПМУ, который состоялся 26 ноября 2015 года, где был отработан проект решения Президиума ВПМУ, а наработанные материалы переданы члену правления ещё тогда ГП "Укрзализныця" Оксане Юрьевне Мариной. Рабочая группа по вопросу приведения функционирования деятельности "горячих линий" "Стоп-коррупция" и "Качество и контроль" подымался на заседании Президиума Свободного профсоюза машинистов Украины 13-14 января 2016 года в Ивано-Франковске, к которому "первичка" ВПМУ Криворожского вагонного пассажирского подготовила пакет требований руководству ПАТ "Українська залізниця". Этот пакет был передан руководству ПАТ на Координационном совете ВПМУ 15 марта 2016 года.
ЗВЕРНЕННЯ
ПРЕЗИДІЇ ВІЛЬНОЇ ПРОФСПІЛКИ МАШИНІСТІВ УКРАЇНИ ДО КЕРІВНИЦТВА ПАТ «УКРАЇНСЬКА
ЗАЛІЗНИЦЯ» СТОСОВНО «ГАРЯЧИХ ЛІНІЙ» «СТОП-КОРУПЦІЯ» ТА «ЯКІСТЬ І СЕРВІС»
2 липня 2015 року були прийняті зміни і доповнення до Закону
України «Про звернення громадян», які вступили в дію з 28 жовтня того ж року.
Ряд таких доповнень регламентує діяльність «гарячих ліній» і прийняття звернень
в електронному вигляді, фактично узаконивши їх: «Усне звернення подається
громадянином на особистому прийомі або за
допомогою засобів телефонного зв'язку через певні контактні центри, телефонні
«гарячі лінії» і записується ( реєструється ) посадовою особою» ( частина 5
статті 5 в редакції Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 р.
№577-VIII набула чинності з 28.10.2015 р.). Далі: «Письмове звернення
надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу,
відомство особисто або через уповноважену особу, повноваження якої оформлені
відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслано з використанням мережі Інтернет, засобів
електронного зв'язку ( електронне звернення )» ( частина 6 статті 5 в
редакції Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 р. №577-VIII
набула чинності з 28.10.2015 р.).
1 вересня 2015 року Державне
підприємство «Укрзалізниця» запровадила так звані «гарячі лінії» «Якість та
сервіс» ( 0-800-50-3111
) та «Стоп корупція» ( 0-800-50-3222 ). Кожному бажаючому було
запропоновано зробити свій внесок в справу боротьби з ганебними явищами, які
мають місце в сфері обслуговування пасажирів: хамство квиткових касирів та провідників, провіз
безквиткових пасажирів та контрабанди, мокра постільна білизна та бруд у
вагонах.
При
зверненні на «гарячу лінію» заявнику достатньо залишити лише свій номер телефону (
можна й мобільний ) та назватися як завгодно. А якщо скарга відправлена
електронною поштою, то досить вказати поштову скриньку відправника. До того ж
не обов'язково додавати проїзний документ ( квиток ), який затверджує факт
проїзду пасажира в даному потязі, вагоні, на вказаному місці ( або його
електронну копію ).
У
той же час вимоги до звернень громадян абсолютно не змінилися: «У зверненні
мають бути вказані прізвище, ім'я та по
батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання,
зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником ( заявниками ) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також ( а не
взамін ) повинна бути вказана електронна
поштова адреса, на яку заявнику можна буде надіслати відповідь або відомості
про інші засоби зв'язку з ним» (частина 7 статті 5 в редакції Закону
України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 р. №577-VIII набула чинності з
28.10.2015 р.).
«Звернення, оформлені без
дотримання зазначених вимог, повертаються заявникові з відповідними
роз'ясненнями не пізніше ніж через 10 днів з дня його надходження» (частина 8
статті 5 в редакції Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 р.
№577-VIII набула чинності з 28.10.2015 р.). А стаття 8 Закону України «Про
звернення громадян» дає чітке визначення: «Стаття
8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню. Письмове звернення без
зазначення місця проживання, не підписане автором ( авторами ), а також таке, з
якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не
підлягає».
В нашому «хворому» суспільстві існують величезні проблеми з культурою
поведінки людей в суспільстві. А культура поведінки пасажира, в багатьох випадках,
практично відсутня. Дуже часто працівник залізниці, пов'язаний з
обслуговуванням пасажирів, залишаться беззахисним перед тим же пасажиром. Він
повинен бути максимально ввічливим та тактовним, а сам, зазвичай, стикається з
хамством та лайкою з боку пасажира, палінням та запльованим тамбуром, вживанням
алкоголю в вагоні та повним ігноруванням з цього приводу зауважень, сміттям в
матрацах, за трубами опалення та на третіх полицях, запозичених «на згадку»
підстаканником або фіранкою з логотипом залізниці. Та коли такому пасажиру
робиш зауваження, у відповідь отримуєш погрози « та я зараз подзвоню і ти
завтра тут вже не працюватимеш». Та лише одиниці підписують скаргу справжнім
ім’ям та прізвищем, вказують адресу. В погоні за «дешевим» популізмом керівництво
«Укрзалізниці» дозволило собі поставити свого працівника в заздалегідь
програшне становище, не залишаючи йому ані найменшого шансу виправдатися та
захистити себе перед «доброзичливим анонімом».
Враховуючи вищенаведене Координаційна рада Вільної
профспілки машиністів України вимагає:
1.
Привести діяльність «гарячих ліній» ПАТ
«Українська залізниця» «Стоп-корупція» та «Якість і сервіс» до вимог чинного
законодавства.
2. Розробити
єдиний Порядок розгляду звернень на «гарячі лінії» ПАТ «Українська залізниця»
«Стоп-корупція» та «Якість та сервіс» керуючись діючим Законом України «Про
звернення громадян».
3.
Не приймати до розгляду звернення
громадян на «гарячі лінії» ПАТ «Українська залізниця» «Стоп-корупція» та
«Якість та сервіс» які не відповідають вимогам Закону України «Про звернення
громадян», а саме: не містять повних відомостей про заявника (прізвище, ім'я та
по батькові ) та не містять відомостей про місце проживання заявника.
4.
Не приймати до розгляду письмові звернення
громадян на «гарячі лінії» ПАТ «Українська залізниця» «Стоп-корупція» та «Якість
та сервіс» якщо документально не підтверджено факт проїзду заявника даним
потягом ( квиток або інший проїзний документ (електронна копія квитка або
іншого проїзного документа в разі звернення з використанням мережі Інтернет,
засобів електронного зв'язку ( електронне звернення)).
5.
Не приймати до розгляду звернення
громадян на телефонні «гарячі лінії» ПАТ «Українська залізниця» «Стоп-корупція»
та «Якість і сервіс» якщо заявник попередньо не зробив запису в «Книгу скарг та
пропозицій» поїзду, вокзалу, тощо. После этого практически во всех поездах УЗ была изъята информация о деятельности так называемых "горячих линий" "Стоп-коррупция" и "Качество и контроль" и руководство Департамента пассажирских перевозок в дальнем сообщении взяло на контроль приведение в соответствие к законодательству деятельность "горячих линий". Будем держать руку на пульсе проблемы )))
|