Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Мы в соцсетях




Наши друзья






Форма входа

Главная » 2014 » Сентябрь » 19 » Зміни на благо. "Магистраль" № 73 (1959) 17—23 вересня 2014 р.
09:41
Зміни на благо. "Магистраль" № 73 (1959) 17—23 вересня 2014 р.

Зміни на благоМикола Копилов

Вільна профспілка машиністів України (ВПМУ) провела 9—12 вересня семінар на тему «Особливості та соціальні наслідки реформування залізничного транспорту». На заході, що відбувся у селищі Коблеве (Миколаївська область), були присутні делегати від профспілкових осередків різних сталевих магістралей та господарств, а також фахівці відповідних Департаментів Укрзалізниці. Виступи представників адміністрації були досить пізнавальні й відверті, запитання до них — гострі, а дискусії — запеклі.

Оскільки кістяк ВПМУ історично складають локомотивники, то й питанням цього господарства було присвячено чимало часу, а виступити і поспілкуватися з робітниками приїхав керівник Департаменту локомотивного господарства Укрзалізниці Володимир Зайцев.

Локомотивам — ремонти

Характеризуючи ситуацію в господарстві, він одразу ж окреслив головну проблему — незадовільний стан виконання плану ремонтів локомотивів. «На сьогодні у нас із перепробігами — понад 50 % машин. Крім того, роками намагалися збільшити міжремонтні пробіги, проте підходили до цього не надто зважено. Дійшло навіть до того, що термін служби деяких деталей локомотива став коротший за термін між ремонтами», — наголосив керівник, додавши, що на розв’язання питання перепробігів, за підрахунками департаменту, необхідно близько 5 млрд грн. Якщо ж узяти до уваги необхідність оновлення виробничої бази та устаткування — сума буде ще більшою.

Актуальність питання ремонтів нині дещо нівелює падіння обсягів перевезень через події на сході країни, проте це не привід для заспокоєння. Отже, потрібна оптимізація витрат. На думку Володимира Зайцева, значні ресурси є в сфері енергозбереження. Адже, наприклад, не завжди необхідно включати потужний паровий котел, щоб нагріти воду для побутових потреб, або ж використовувати для очищення одної деталі велику мийну камеру, коли можна обійтися бойлером чи портативною машиною.

Часто проблема, за словами керівника Департаменту, полягає в тому, що не пораховані гроші, які витрачаються на той чи інший технологічний процес. І це одна з причин, через яку в локомотивному господарстві потрібна реорганізація, зокрема розподіл депо на ремонтні та експлуатаційні. Це, як він завважив, стосуватиметься великих депо вже з 1 січня 2015 р. Коли ж витрати і прибутки внаслідок розподілу функцій стануть прозорі, то згодом, знайдеться й інвестор, що захоче вкладати кошти в ремонтні підприємства.

Багатьох присутніх у залі це дещо насторожило, бо у локомотивному господарстві вже пройшло виокремлення моторвагонних депо, проте ситуація у приміському господарстві наразі вкрай важка. Проблема — в хронічній відсутності компенсацій за перевезення пасажирів пільгових категорій місцевими держадміністраціями. Зважаючи на такий стан справ, у залі з боку профспілкових активістів навіть лунали заклики повністю скасувати пільги за проїзд. Інші ж пропонували якомога скоріше провести їх монетизацію. Разом з укладанням договорів із місцевими адміністраціями на перевезення це могло б значною мірою зменшити збитковість приміських перевезень. Проте, як завважували профспілкові активісти, у всьому світі такі соціальні перевезення дотуються державою, отже, і в нашій країні без цього 
не обійтися.

Застерігали профспілкові активісти й від збільшення управлінського апарату при розподілі депо. Як вони небезпідставно вважають, це може знизити ефективність роботи підприємств через збільшення видатків на утримання «білих комірців» при загальній важкій ситуації у господарстві.

Втім, наприклад, повідомлення про перспективу перетворитися внаслідок реорганізації у водіїв локомотива і не тягати за собою величезні «шарманки» (сумки з необхідним для ремонту фактично по ходу прямування поїзда) машиністи зустріли із захватом.

Окрім реформування, цікавили їх і поточні виробничі моменти, зокрема традиційні питання розподілу дільниць обслуговування між локомотивними депо та теми, пов’язані з оплатою праці. Насамперед зміни у більший бік вагових норм та різниці між відрядженнями і роз’їзними роботами.

На ці запитання більш детально відповів перший заступник начальника Департаменту охорони і організації праці Віталій Маліцький. Він повідомив, що, за результатами семи місяців поточного року, середня заробітна плата залізничників становила 4,1 тис. грн. Вона, незважаючи на складну ситуацію в країні, зросла на 7,5 %, що дещо вище, ніж у середньому в державі. Проте працівники сталевих магістралей продовжують посідати за цим показником лише дев’яте місце серед різних галузей економіки.

Оскільки майже половину доходів залізничників становлять премії та надбавки, в першу 
чергу — за вислугу років, то питання їх збереження — одне з головних. Як запевнив В. Маліцький, всі доплати на 2014—2015 рр. будуть збережені, як це і закріплено у відповідній галузевій угоді. «Нижчою, ніж сьогодні, середня заробітна плата не буде. Будемо її втримувати», — запевнив фахівець.

Поза цим він відзначив, що наразі розробляється єдина концепція для уніфікації оплати праці робітників за професіями, щоб розрив між тарифними ставками та посадовими окладами на різних підприємствах за одними й тими ж професіями не був настільки великий, як це є подекуди.

Пасажирам — поїзди

Окремо на семінарі достатньо жваво розглянули питання щодо долі пасажирського господарства при реформуванні. В цьому блоці запитань спікером виступив перший заступник начальника Департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення Микола Козак.

Він окреслив поточну ситуацію в галузі як складну. Впали перевезення пасажирів по раніше дуже завантажених напрямках до Криму (на 70 %), у країни СНД (на 30 %) та інших. У зв’язку з цим фахівці управління шукають нові перспективні маршрути. Проте через застарілість рухомого складу та відсутність закупівель нових вагонів унаслідок браку коштів ці можливості обмежені. Отже, необхідність змін підходів назріла давно. Наприклад, при реформуванні планується, що залізничники зможуть самі встановлювати тарифи на перевезення у купе та СВ. Це, безперечно, може дещо поліпшити ситуацію.

Одначе нині питання збереження робочих місць у пасажирському господарстві постало ребром, що й засвідчили відповідні запитання із залу. Поверненням на маршрути деяких скасованих раніше рейсів поїздів цікавилися провідники з Миколаєва, Кременчука, Кривого Рога. Представник пасажирського департаменту, зокрема, пообіцяв розглянути можливість формування поїзда Полтава—Кременчук—Львів. Крім того, залізничники ставили запитання щодо особливостей продажу квитків на певний рейс.

Задля збереження робочих місць у пасажирському господарстві тепер, за повідомленням М. Козака, порушується питання розвитку кооперації між депо в аспекті випуску запчастин та надання послуг власними силами. Лінійні підприємства готують для цього відповідні бізнес-плани.

Робітникам — гідна праця

Про хід реформування залізничного транспорту нині та у перспективі розповіла перший заступник начальника Департаменту реформування та корпоративного розвитку Марина Потетюєва, котра ще раз наголосила на тому, що новоутворене акціонерне товариство буде на 100 % державним.

Особливості кадрових питань висвітлила начальник управління соціального розвитку Департаменту управління персоналом Наталя Груця. Зокрема робітників цікавило питання унеможливлення зловживань при зміні одного робочого місця на інше в межах галузі. Н. Груця повідомила, що при утворенні АТ «Українська залізниця» переведення у склад новоутвореного підприємства здійснюватиметься на підставі відповідного наказу, тож писати окремих заяв при цьому не потрібно.

Наостанок представники Укрзалізниці запросили профспілкових активістів до співпраці при реформуванні. У свою чергу лідер ВПМУ Семен Каріков висловив надію на можливе введення у склад спостережної ради акціонерного товариства і представника профспілки.

Коментар

Голова ВПМУ Семен КАРІКОВ:

semen.JPG— Перше і найголовніше питання — зупинити корупцію. Вона — іржа, що роз’їдає суспільство. Це слово означає підкуп. І всі розмови про те, що корупція існує лише на високих рівнях державних структур, неправильні. Бо насправді вона починається з рівня слюсаря, провідника, помічника машиніста — звідси витоки корупції. Тому ми — проти контрактної форми працевлаштування провідників, у локомотивному господарстві ми — за списки старшинства. Це надає право робити кар’єру найбільш сумлінним працівникам. Ще одна складова корупції — закрите формування тарифів на перевезення. Треба зробити цей процес відкритим і прозорим, що й передбачається в ході реформування.

Необхідно прискорити процес реформування, у першу чергу прийнявши Закон «Про залізничний транспорт» та почавши відпрацювання нормативних документів на зміну застарілим (щодо режиму праці та відпочинку, оплати праці тощо), і ВПМУ обов’язково має бути представлена у відповідних робочих групах як на рівні Укрзалізниці, так і на рівні Мінінфраструктури.

Поза тим необхідно переглянути концепцію підходу до формування пасажирських поїздів. Намагання забезпечити їх пасажирами тільки з кінцевих станцій ніколи не розв’яже питання збитковості. Тільки «накатаність» маршруту, про що свідчитиме факт поповнення вивільнених на проміжних станціях місць, може суттєво підвищити доходність.

Выступление руководителя Департамента локомотивного хозяйства "Укрзализныци" Владимира Зайцева

 

Вопросы от локомотивного депо Львов-Запад

"Неприятный" вопрос от локомотивного депо Тернополь

"Локомотивщики" долго не отпускали В.Зайцева

Первый зам начальника Департамента охраны и организации труда "Укрзализныци" Виталий Малицкий : "Повышения зарплат пока не предвидится"

И снова вопросы

Обсуждения продолжались и в перерыве заседаний

Первый зам начальника Департамента реформирования и корпоративного развития Марина Потетюева: "Новообразованое акционерное общество будет на 100% государственным. Или почти на сто. Наверное."

Председатель ВПМУ Семён Кариков и первый зам начальника Департамента пассажирских перевозок дальнего сообщения Николай Козак

Кариков и председатель дорожного комитета ВПМУ Львовской дороги Мельник готовят вопросы следующему докладчику

Начальник управления социального развития Департамента управления персоналом Наталья Груця : "Заявлений на увольнение писать не нужно"

Председатель профсоюзной организации ВПМУ ЛВЧ-2 Кривой Рог : "Частника в пассажирские перевозки пускать нельзя"

Проблем на всех дорогах схожие. В центре дискуссии председатели дорожных комитетов ВПМУ: Львовской - Мельник, Одесской - Левенец и Южной - Клименко

"Пассажирники" обсуждают свои проблемы с главами дорожных комитетов

Предметный разговор первого заместителя начальника  Департамента пассажирских перевозок дальнего сообщения "Укрзализныци" Козака Николая Петровича и председателя профсоюзной организации ВПМУ ЛВЧ-2 Кривой Рог Константина Хабло

Председатель профсоюзной организации депо Тернополь Роман Владыка

Семён Григорьевич Кариков призывает 8-го октября пикетировать Кабинет министров Украины в рамках Международной недели действий Международной федерации транспортников

Корреспондент "Магистрали" Николай Копылов ( автор статьи ) и Семён Кариков

Семинар завершился продуктивно

Просмотров: 993 | Добавил: SKORYI | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Календарь
«  Сентябрь 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Транспортные СМИ


Информация