Резолюція
Координаційної ради ВПМУ
З 6 по 9 вересня 2016 року
Вільною профспілкою машиністів України проведено семінар на тему «Два роки
реформ ПАТ УЗ. Соціальні аспекти. Перспективи».
За результатами розгляду цих
питань Координаційна рада ВПМУ відмічає:
-
за два роки реформування технічний стан залізничного
транспорту, його інфраструктури та рухомого складу різко погіршився;
-
чисельність робочих місць на залізничному транспорті
зменшилась на 61247 осіб (що складає 18,6 відсотків), при фактичному збереженні
чисельності управлінського апарату;
-
темпи зростання заробітної плати залізничників за цей час
відстали від темпів зростання середньої заробітної плати в Україні на 20
відсотків;
-
кількість вищих керівників на рівнях залізниць та апарату
Укрзалізниці збільшилась у 1,5 – 2,5 рази.
Все це привело до:
-
погіршення умов з безпеки руху поїздів та охорони праці;
-
зниження рівня технологічної та трудової дисципліни;
-
невиконання ремонтів рухомого складу та облаштувань залізниць,
в зв’язку з відсутністю необхідних запчастин та матеріалів;
-
падінню престижності праці залізничників, до відтоку кваліфікованих перспективних
працівників, та їх виїзд на роботу за кордон.
Основною причиною такого
критичного стану на залізничному транспорті загального користування Координаційна
рада ВПМУ вважає:
-
ігнорування Кабінетом Міністрів України проблем
залізничного транспорту та невиконання ним вимог законів України «Про
залізничний транспорт» і «Про ціни та ціноутворення» у частині фінансування
залізничного транспорту;
-
некомпетентність керівництва Міністерства Інфраструктури в
питаннях залізничного транспорту;
-
комплектування
керівного складу Укрзалізниці та її філій особами, що не мають базової
залізничної освіти та необхідного досвіду роботи.
Першочерговими завданнями для
відновлення фінансово-економічного стану та підвищення технологічної і трудової
дисципліни на залізничному транспорті Координаційна
рада ВПМУ вважає:
-
досвід реформування залізничного транспорту в інших
країнах світу свідчить про те, що позитивний результат досягався лише у країнах
уряди яких надавали фінансову підтримку залізничному транспорту, тому безумовне
виконання Кабінетом Міністрів України вимог законодавства, щодо фінансування
залізничного транспорту є передумовою його успішного реформування;
-
комплектування керівного складу Укрзалізниці та її філій
фахівцями, які мають відповідний досвід ефективної роботи на відповідних
посадах;
-
зменшення чисельності апаратів управління на усіх рівнях;
-
недоцільність утворення структур, що не мають
безпосереднього відношення до перевізного процесу;
-
укомплектування виробничих підрозділів працівниками робітничих
професій до встановлених нормативів чисельності;
-
вжиття дієвих заходів для відновлення рухомого складу та
облаштувань залізниць до норм з безпеки руху поїздів;
-
перегляд нормативних та нормативно-правових актів;
-
підвищення заробітної плати залізничників в межах не
менше ніж індекс інфляції в країні.
Резолюція прийнята Координаційною
радою ВПМУ 09.09.2016 року одноголосно.
Голова профспілки С.Каріков
|